dijous, 8 de maig del 2008

Les funcions del Vídeo a l'ensenyament

La Setmana passada a classe de noves tecnologies, vàrem treballar les funcions del vídeo a l'ensenyament a través d'un power point realitzat pel nostre mestre.
La veritat és que em va sorprendre molt el contingut que es donava en aquest power point.

Per exemple, em va agradar molt la idea de què el vídeo pot tenir una funció avaluativa.Mai havia pensat en posar una càmara a l'aula perquè la mestre pogués gravar-se en directe i després observar-se. D'aquesta manera la mestre pot rectificar en alguna cosa que consideri que no acaba de fer del tot bé.



Tampoc se m'havia passat mai pel cap pensar en una funció metalingüistica del vídeo a l'ensenyament, i crec que és molt útil pensar en ella ja que permet l’aprenentatge del llenguatge de la imatge en moviment des de la pràctica.

Sempre havia considerat que el vídeo era una eina molt positiva per utilitzar-la a l'escola amb els nens, però mai m'hai adonat de la gran potencionalitat que pot tenir aquest si es coneix bé.

En acabar la classe de noves tecnologies i després de l'explicació del power point,vaig arribar a una conclusió: Crec,que nosaltres els mestres, hem de mirar sempre més enllà per tal d'extreure el millor parit de les coses. Així com també penso que és important fer reflexions sobre com utilitzem el que fem servir a l'aula.