dissabte, 10 de maig del 2008

Les Tic són sols una eina?

L'altre dia a la classe de noves tecnologies, el professor ens va presentar tres blocs diferents per tal que escollíssim un i buscar alguna entrada que ens hi assemblés interessant.


Aquests tres blocs són:
De les TIC a les TAC
Educa't - Educa'm
Blog d'una profe DIM



Els meus companys i jo vàrem fer una entrada al fòrum explicant la entrada escollida. Jo, vaig escollir una entrada que deia : Les Tic són sols una eina?


Em va agradar la reflexió que fèia l'autor del bloc, Jordi Vivancos Martí, sobre la frase que molts utilitzen freqüentement per referir-se a les Tic, com ara: "les Tic són només una eina" o les Tic són una eina més"

El que ens ve a dir en la seva entrada és que les Tic a més a més de ser una eina són un motor d'innovació i de renovació pedagògica perquè aporten instruments de treballs intelectuals i de construcció compartida de coneixements, visualitzen procesos i estructures complexes, ajuden a aprendre el potencial comunicatiu associat a la xarxa, ofereixen un ampli camp d'experimentació sensorial i d'aprenentatge de noves formes estètiques i expressives (videoart, música electrònica...) i finalment obren noves dimensions en l'àmbit del lleure (joguines electròniques, diversos gèneres de video jocs).


Per tant, associar la parauala eina a les TIC és reduir el paper que tenen aquestes en l'àmbit educatiu.