dimecres, 26 de març del 2008

El Conte del Conillet Quico

A la meva escola de pràctiques hem vist i escoltat un conte fet per les mestres de l'escola a ordinador sobre un Conill i un Pagès per introduir als nens en el tema de l'hort.
El programa utilitzat per ñes mestres per crear el conte ha estat el programa Flash XM, un programa gratuït força fàcil d'utilitzar i fins i tot ofereixen cursos per aprendre.

La veritat és que m'ha semblat una manera molt maca de començar a tractar-ho. Als nens els hi ha agradat molt i ha estat una manera de que entenguèssin el que farien els propers dies a l'escola, plantar un hort. I en conseqüencia el que això suposa:plantar unes llavors, regar-ho diàriament i paciència per que creixin les hortalisses.

Amb aquesta intervenció vaig valorar molt un recurs com aquest, és a dir em vaig adonar que la informàtica i lesnoves tecnologies havia arribat a ser un mitjà amb el que els nens aprenien, en definitiva un mitjà educatiu. Només volia deixar constància d'aquest fet per totes aquelles persones que potser encara no veuen les noves tecnologies com un mitjà que pot ajudar als nens a aprendre. M'he adonat que pot ser un element molt enriquidor en un aula.